Median tai kontekstuaalisen mainonnan järjestäminenverkoston kampanja, jokainen mainostaja laskee likimääräisen budjetin. Mainoskampanjan asiakkaalle on tärkeää nähdä, miten varat kohdennetaan sen käyttäytymiseen, onko rahaa käytetä aiottuun tarkoitukseen ja millä tehokkuudella niitä käytetään. Mainostuotteen tehokkuuden laskenta mediasuunnittelussa perustuu useisiin indikaattoreihin, joista yksi on CPM-indeksi. Mikä tämä indikaattori on, kuinka sitä käytetään? Alla on selvää.

cpm tämä

CPM - miksi se on välttämätöntä

Mikä on tuhannen näyttökerran mainonta, joka tunnetaan viime vuosisadalta. Moduulia käytettiin kaikissa mediassa tapahtuneissa mainoskampanjoissa. Julkaisijat, televisio- ja radiokanavat käyttävät yhä tätä indikaattoria laskeakseen mainonnan kustannukset. CPM-arvoa käytetään, kun on kyse yhden mainoksen näyttämisestä, ei yksittäisille vastaanottajille, vaan tuhannelle mahdolliselle ostajalle. Samalla tämä termi otettiin käyttöön liikkeessä. Mainosalustojen omistajat voisivat toimia vain niiden levittämisen ja temaattisen painopisteen avulla, joten CPM määritettiin ja mainonta tällä arvolla oli tehokas.

Määritelmä CPM

cpm tämä

Yksinkertainen CPM-määritelmä on hinta tuhatta. Tulee nimi moduulin Englanti sanat hintaa Thousand, missä M - roomalainen numero, eli 1000. Siten kysymys siitä, mitä on CPM, voit sanoa, että tämä on per tuhat mainoksia. Mitä enemmän aikaa siellä mainostaa sivuilla lehtiä, sitä useammin se soitetaan radiossa tai lukea televisiokanavan - suurempi määrä tämän tekijän.

CPM-hinnan laskeminen verkkomainoskampanjoissa

Internetissä mainoksen rooli on yleensäpelata bannerit - ärsyttävät ponnahdusikkunoita, jotka ovat niin suosittuja käyttäjiä, ja jotka tuovat rahaa omistajan mainonnan alustoja. Mitä enemmän suosittu sivusto, sitä enemmän ihmiset etsivät tällä sivulla, sitä kalliimpaa mainonnan tällä sivustolla maksaa asiakkaalle.

Mainostajat ovat kiinnostuneita mahdollisimman suuresta määrästä käyttäjiä, jotka näkivät tämän bannerin. Siksi mikä on CPM, matemaattisesti voidaan näyttää näin:

CPM = (mainostilauksen kokonaiskustannukset) / (suunniteltujen bannerinäkymien lukumäärä päivässä) * 1000.

Nyt on selvää, CPM - mitä se on. Mainonnassa tämä on yksi tärkeimmistä indikaattoreista. Mainostaja voi laskea, kuinka paljon rahaa maksaa sivuston omistajalle siten, että tiedot näytetään tuhannelle verkon käyttäjälle.

Tämä laskelma voidaan selvästi osoittaayksinkertainen esimerkki. Yksi bannerin sijoittamisesta portaalin sivustoon on esimerkiksi 400 dollaria viikossa, tämän Internet-sivun tilastot osoittavat, että noin 10 000 käyttäjää tarkastelee sivustoa noin viikossa. Siten yksinkertainen laskenta antaa arvon:

CPM = 400 dollaria / 10 000 dollaria * 1000 = 4 tuhatta tuhatta näyttökertaa mainostustiedoista.

Mainostajien pitäisi ymmärtää, että yksinkertainenEsittelyn banneri on temaattinen sivusto on enimmäkseen informatiivinen. Ei ole mitään takeita siitä, että kaikki kymmenentuhatta ihmistä, jotka ovat käyneet sivua, välttämättä napsauttavat banneria. Olipa kävijä halunnut napsauttaa linkkiä vai ei, riippuu vain bannerin houkuttelevuudesta ja sen sisältämistä tiedoista. Jokainen sivusto antaa kaikki tarvittavat tiedot CPM-parametrin laskemiseen. Se on hyödyllistä sivuston omistajalle, voit ymmärtää. Mainonta, sen laatu ja kiinnostus loppukäyttäjälle kuuluvat asiakkaan tehtäviin.

mikä on cpm

Apumoduulin CTR, laskentamenetelmät

Vähentää kustannuksia, vielä yksiindikaattori on napsautussuhde. Nimi tuli myös englanniksi ja kuulostaa täysin napsautussuhteelta. Klikkausprosentti näyttää, kuinka moni napsautti banneriä ja meni asiakkaan mainospalkkiin. Tämä moduuli riippuu oikeellisuudesta valitun sivuston, koska enemmän asianmukaisia ​​ja tarpeellisia ilmeen mainonnassa, sitä suurempi on todennäköisyys, että kävijä kiinnostunut tietoa ja klikkaa banneria. Tämän indikaattorin laskentamenetelmä on seuraava:

CTR = (banneriin napsautettujen käyttäjien määrä) / (bannerinäkymien suunniteltu määrä päivässä) * 100%.

Jos esimerkiksi 20 000 ihmistä, jotka näkivät mainoksen, napsauttivat 800 käyttäjän linkkiä, napsautussuhde on 800/20 000 * 100 = 4%, mikä on korkeampi kuin vähimmäisarvo.

Kokemuksen mukaan kokemus on osoittanut, että vähimmäiskäyttökriisi on 3-5%. Jos vähemmän, niin potentiaalisen asiakkaan kustannukset ylittävät odotetun voiton ja mainokset katsotaan tehottomiksi.

cpm mainonta

Indeksien käyttäminen

CPM-arvoa voidaan käyttää, kun valitaan kapeampikohdeyleisö. Esimerkiksi tilattaessa bannerin sivuston alusta tarjoaa mainostajille tietoja iän, sukupuolen, asuinpaikan, edut kaikkien rekisteröityjen vierailijoiden. Näin haluttu banneri näkyy vain niille käyttäjille, joille mainostuotetta on suunniteltu. Mainoskampanjan budjetti käytetään taloudellisesti ja tehokkaammin.

Sen olisi myös otettava huomioon pysyvän toiminnankäyttäjille. Sitä useammin samalle kävijälle sama mainos tuote, sitä enemmän rahaa on veloitettu mainostajien, mutta asiakas asiakkaan tästä enää tulee. Siksi CPM- ja CTR-indeksien pätevä laskeminen yhdistettynä tämän mainosfoorumin toimittamien tietojen perusteelliseen analyysiin saattaisi halutun tuloksen asiakkaalle.

Toinen asia on harkittava alussamainoskampanja. Maksu voidaan laskea joko CPM: n tai CTR: n mukaan. Toisin sanoen asiakkaan on ymmärrettävä CPM-moduulin bannerimainonnan ydin - että se ei ole maksu käyttäjän napsautuksista vaan vain mainostuotteen osoittamisesta

mikä on cpm mainonnassa

Yhteenvetona

Kun kysyt mitä CPM on, voit vastata siihentämä parametri on yksi tärkeimmistä analysoitaessa yhden tai toisen mainoksen tehokkuutta ja se otetaan huomioon myös mainoskampanjan budjetin laskennassa. Siinä otetaan huomioon mahdollisten asiakkaiden yhteystietojen määrä mainostustiedoista ja kustannukset bannerin sijoittamisesta useille sivustoille, joilla on samanlainen aihepiiri. Näiden parametrien huomioon ottaen on mahdollista laskea yhden tai toisen mainosalustan tehokkuus ja hallita menestyksekkäästi mainosbudjettia.

</ p>